KBBA

lazada

nuffnang

Apa Yang Menarik di Bandar Agacia Kampar

Assalammualaikum dan hai semua.

Minggu lepas Eyda ada kenduri di Gopeng. Dengan secara tak sengaja teringat pula Bandar Kampar yang sudah hampir sangat dengan tempat kenduri tu. Bila tengok maps jaraknya hanya dalam 26 minit sahaja dari tempat tu. Makanya, dengan sehelai sepinggang berbaju kurung ayunya kami terus ke sana.

Mesti ada yang kata, "alaaaahhhh bandar mati je pun. apa yang spesialnya Kampar tu?". Hahaha.. itu sebenarnye ayat Eyda masa mula-mula dengar pasar Kampar, Perak ni. Tapi hakikatnya dekat sini ada satu bandar yang ala-ala Disneyland gitu. Disneyland Perak ni lah yang ada di Bandar Agacia Kampar. Bandar yang penuh dengan bangunan warna warni walaupun ia masih lagi bandar yang baru hendak membangun.
 Perjalanan hendak ke Bandar Agacia ni pun dah cukup buat hati Eyda teruja. Kiri kanan jalan banyak lombong-lombong yang cantik dan masih kekal keindahan alamnya. Suasana yang tenang dan menghijau ditambah pulak dengan langit yang membiru, memang sangat cantik dan tak termampu nak diluah dengan kata-kata.
Dari tepi jalan sudah terlihat bangunan Champs-Elysees yang gah ini. Walaupun masih belum berpenghuni, tetapi memang sangat indah di pandangan mata. Kalau ada yang hendak membeli boleh la ke sini.Hehehe.... ada future untuk dibangunkan.
 Bangunan bertemakan Disneyland sememangnya menarik perhatian pengunjung yang datang.



 Alangkah bagusnya kalau bangunan ini semua beroperasi kan.
 Dekat sini juga ada Walk of Fame yang ala-ala dekat Disneyland tu. Korang ambil la gambar nanti tulis la sendiri nama korang dekat ruang kosong tu. Kalau nak tengok gambar yang ada tulisan ni korang boleh la jenguk-jenguk IG Eyda.
 Kalau ada yang nak tahu pasal pembelian bangunan-bangunan di sini, korang boleh la cari patung askar besi ni.. hehehe... Sebabnya inilah tanda pejabat pembelian Bandar Agacia ni. Senang nak cari kalau jumpe land mark ni.


 Dekat sini tulis je Nasi Lemak Disney, tapi kedainya tak buka. Tetapi dekat sini ada jugak cafe tau. Ada 2 cafe yang korang boleh singgah untuk minum-minum. Sebab sini bangunan kosong jadi jangan haraplah nak jumpa kedai serbaneka ye.



Dekat mana ada pondok telefon ni mesti la wajib bergambar kan.... maklumlah bukan senang nk jumpe pondok macam ni dah. Orang sekarang kata barang rare gitu.

Inilah antara yang menarik perhatian. Walaupun sekadar di lorong belakang bangunan, tetapi warnanya cukup menceriakan hidup kite bila memandangnya. Ewahhhh... warna warni kehidupan lah katakan.

Pendek kata dekat sini memang banyaklah tempat-tempat untuk korang berposing sakan. Cuma Eyda ni tak cukup pandai nak berposing so ala-ala kadar je lah. Kalau selebihnya nak tengok gambar-gambar bangunan yang menarik ni, korang jangan lupe tengok instagram Eyda ye dan carilah #bandaragaciakampar dan #bandaragaciakamparperak

Owh ya sebelum terlupa. Ada kawan yang maklumkan dekat sini ada pasar malam best setiap hari Sabtu. Masa Eyda pegi ni awal sangat so tak sempat la nak merasa pergi pasar malam tu. InShaaAllah satu hari nanti Eyda datang lagi, baru boleh update pasal pasar malam ye.

Itu sahaja buat setakat ini... jumpa lagi ya..

CORETAN DIARI PINK

4 comments:

Si Chommel kate ✿◕‿◕)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...