KBBA

lazada

nuffnang

MASIH ADAKAH YANG MENGENALINYA???

Assalammualaikum...

Hai semua... Sejak sibuk kerja ni susah betol nak berpeleseran macam selalu. Hehehe.

Kebetulan semalam Eyda pegi Ipoh Culture Parade dekat depan KTM Ipoh. Then teringat pulak zaman kecil-kecil masa ikut Abah kerja dulu.

Agak-agaknya ade lagi ke yang kenal biji saga ni ye???


Dulu selalu ikut Abah kerja dekat Telekom belakang Pejabat Pos Besar Ipoh. Sementara tu ggu Abah selesai hantar van atau lori kite akan kutip banyak-banyak biji saga ni. Lepas tu buat bantal kecil-kecil jadikan batu seremban. Atau pun jadikan bahan untuk buat kira-kira.

Sekarang ni, pokok saga ni dah tak banyak dan susah nk jumpa. Yang ada ni pun dh berpuluh tahun dah rasenya. Kalau korang jalan dekat pejabat pos besar Ipoh mesti korang nampak pokok ni. Nama jalan ni Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab... Berhadapan dengan IPK Perak.

Pokoknya pun dah tinggi melangit dah 

Pokoknye besar tau

Biji saga ni bertaburan macam ni je.. tu yang rase seronok nak kutip.

Budak-budak Gen Y ni mesti ramai yang tak tahu... termasuklah anak buah kite.. bile ditanya dia ingat ini gula-gula... adehhh... hehehe... Rase mcm nak kutip banyak-banyak kemudan botolkan... mane lah tahu satu hari nanti kite tak jumpe dah pokok ni sekurang-kurangnya generasi akan datang masih boleh tengok biji saga ni. Betol tak.. hehehe.. 

Okaylah selamat malam semua...

CAKAP-CAKAP MRS KEPINK

6 comments:

  1. CT ingat lagi hehe kira kenal la tu bijik saga.. kalo budak2 zaman high tech ni tatau lew hehe..

    ReplyDelete
  2. haida..nnt botolkan bg hadiah..cantik jgk..:)

    ReplyDelete
  3. bagus juga idea cik nor tu kan.. InShaaAllah nnt free haida buatkan

    ReplyDelete
  4. salam..
    eei ingat lagi..
    dulu ms kecik pun suka main kumpul mende tu.buat apa nth.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. kalau kecik2 kite buat sepah dgn benda ni..pastu kene marah..hehehe

      Delete

Si Chommel kate ✿◕‿◕)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...