KBBA

lazada

nuffnang

RESEPI CORNFLAKES MADU CHEESE

Assalammualaikum

Hai semua.

Dah hujung-hujung Ramadhan ni pastinya ade yang baru nak mulakan buat biskut raya iye dak??? Hehehe... Kite kali ni nak share le sikit benda yang paling senang nak buat dan xamik masa lama pun. MUDAH, CEPAT & SEDAP hehehe... siap ade Moto lagi kannn...Actually sama je dengan resepi orang lain. Cuma kite try letak cheese je.

Tak yah buang masa meh kite tengok resepi.



BAHAN-BAHAN

1 kotak Cornflakes
1/4 cwn Gula perang
3/4 cwn Madu
3/4 cwn Buttercup / mentega
(kalau guna mentega biase letak sikit esen vanila, bg wangi)
1/2 buku Cheddar Cheese (diparut)
Papercup secukupnya (1 bancuhan ni boleh dapat dlm 200-240biji)



CARA-CARA

1. Hancurkan sedikit cotnflakes dan letak di dalam satu bekas.

2. Cairkan buttercup, gula perang dan madu. Kemudian masukkan dalam cornflakes tadi dan gaul rata.



3. Masukkan dalam papercup kemudian bakar seketika dalam 10-15minit pada auhu 160°c ikut pd kesesuaian oben masing-masing ye.





CAKAP-CAKAP MRS KEPINK

6 comments:

  1. Replies
    1. Kalau buat ni xsempat raya boleh habis..hehehehe

      Delete
  2. sedap tu..wajib ada dihari raya tp tahun ni tak sempat nak buat huhu...

    Selamat Hari Raya Aidilfitri..
    Maaf Zahir Batin..


    yanieyusuf.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin Yanie

      Delete

Si Chommel kate ✿◕‿◕)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...