KBBA

lazada

>

nuffnang

ANIMASI MOANA


Assalammualaikum

Hai semua.
Sape dh tgk cite ni?

Pada mulanye nk tgk Upin Ipin Jeng Jeng Jeng
Tapiiiii disebabkan asben tak nak kite suruh dia tgk cite ni jugak

MOANA
Satu lagi cerita Disney
Kalau dh Disney ni biasanya tak pernah menghampakan.

Kite g tengok dengan family Abangda (panggilan utk abang kite)
Mulanya nk ajak anak buah kite si Yana tapi mase kol kebetulan pulak Abangda ade dkt rmh dia. So bila tanya semua nk ikut..hehehe...so tambah la beli tiket. Tengok movie pukul 4.45petang dekat TGV AEON KLEBANG.

Cerita Moana ni berkisarkan pasal satu perkampungan ala2 puak Maui.
Moana ni anak perempuan tunggal pada ketua kat situ. Nenek Moana selalu cerita pasal kisah zaman dulu mengenai keturunan puak ni. Sampailah satu masa bila Moana dh besar nenek Moana bw dia ke tempat rahsia puak ni.Tak lama lepas tu nenek Moana ni mati.
Kampung tu pulak mcm terkene sumpahan..habis tanaman diaorg rosak. 
Jani Moana ni nekad nk seberang melepasi garisan ombak yg puak ni paling takut sekali.
Masa tu lah bermulanye pengembaraan Moana untuk mencari Maui.

Inilah rupe si Moana masa kecik2.. time nenek dia selalu cerita pasal sejarah puak tu.
Moana ni kiranye dipilih oleh laut sejak kecik lagi bila laut tu boleh bg jalan pada dia. dan laut tu boleh main2 dengan dia...
 
Binatang paling kelakar dlm cerita ni adalah ayam ni...
Kalau nk tau kenape korang kene la pegi tengok...
Hehehehe...
 
Ni lah pemilik suara bagi Moana dan Maui.
 
The Rock ni lah Maui
 
Auli'i ni pulak la Moana nye...
  

Tak seperti cerita2 Disney yang lain.. cerita kali ni banyak berkisar pasal pengembaraan...
Bercerita pasal semangat Moana yg nk tolong puak dia.
Walaupun dia hampir putus asa di saat-saat akhir.

Tak rugi la tengok cerita ni..

Tapi agak menyedihkan bila ada masalah teknikal dalam panggung.
Bila sound sistemnye on off... banyak kali jugak la tetiba tak de suara...
so sedikit sebanyak dia kacau jugak lah mood tengok cerita ni...
So selamat menonton buat semua... 

CAKAP-CAKAP MRS KEPINK

6 comments:

Si Chommel kate ✿◕‿◕)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...