KBBA

lazada

>

nuffnang

BUTTER CHEDDAR CHEESECAKE

ASSALAMMUALAIKUM

Hai semua..
Malam ni kite mem baking lagi...

Kali ni kek pulak..
Credit resepi dr mybakingworkshop.blogspot

Bahan2nya:

A
125g butter
110g gula kaster

B
2 biji telur, gred A

C
40g cheddar cheese, potong dadu
10g chocolate rice

D
50ml susu segar

E
140g tepung gandum / superfine
1/2 sk baking powder

F (untuk ditabur)
Parutan Cheddar cheese,
Almond flakes,
Kuaci hijau,
Chocolate chip,

Cara2 membuatnya

- Panaskan oven pada 150 - 180 ikut oven masing2 ye.

- Pukul bahan A hingga kembang.

- Masukkan bahan B satu persatu. Pukul sebati.

- Masukkan pula bahan C, gaul sebati.

- Kemudian, masukkan D & E berselang seli. Gaul sebati.

- Tuang adunan kedalam loyang yang disediakan. Taburkan bahan F atasnya. Bakar selama 45 min atau hingga kek masak. Sejukkan baru dipotong.

Resepi asal korang leh tgk dkt blog sis Lynn mybakingworkshop tu ye.... ni smua kite amik separuh bancuhan je sbb mkan berdua je...

Sedia nk msk oven
merekah sikit atas dia...
hmm...tp rasenye sedap tq sis Lynn atas resepi tu...

CAKAP-CAKAP MRS KEPINK

ROTI HOME MADE + MUSHROOM MIXED CHICKEN

ASSALAMMUALAIKUM

Hai semua
Ha dgr tajuk entry mcm hape mushroom...

Tgk gamba ni mst korang nk makan
Hehehe (gelak jahat)

Ni menu diet
Tapi sedap tau
Cewah nk puji diri sendiri pulak.

Mule2 asben xmo makan sbb nmpak xmenarik.
Bile dh rase ha tau pun nak lagi


Ha kalau hias mcm ni agak2 selera tak nk mkn?
hehehe...

Resepi campak2 ni senang je...

Ayam potong dadu / bli je ayamas@ramlee tu
Chicken ball 
Cendawan shitake segar
carrot
ubi kentang
bawang besar
bawang putih.
(Semua dipotong dadu je)
panaskan butter
msk bwg besar & putih
lrpas tu campak je smua dadu2 tu....
jgn lupe letak garam ye...
hehehehe

ok selamat mencuba...

CAKAP-CAKAP MRS KEPINK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...