lazada

KBBA

nuffnang

MENU TERAKHIR UNTUK MAK

ASSALAMMUALAIKUM

Hai semua...
Sebenarnye ni semalam punya cerita.
Smalam mcm tak de mood nk post

Pagi semalam en asben bli putu mayam untuk sarapan
Putu mayam pandan n yang biase

Masa nk makan tu tetiba teringat lak 10 tahun lalu
Sebenarnye kite dh 10 tahun tak makan putu ni
Semua ni sebab kisah 10 tahun lalu

Masa 14 hb Januari 2004
Time tu kite praktikal dkt kilang concrete
Orang pejabat mase tu mmg slalu tapau putu mayam pandan ni


So hari tu kite terniat nk beli untuk mak
Masa tu mak sakit dok dkt rumah kakak
Petang tu jugaklah merupakan petang terkahir kite ngan mak
Kite suap mak pun itulah yg terakhir...

Sejak tu ... kite mmg tak boleh nak makan putu mayam ni...
Tapi selepas 10 tahun kite cuba makan semula...
Cuba kuatkan jugak hati ni...
Alhamdulillah.. walaupun teringat lagi kisah tu...
Sekurang-kurangnye tak de nangis dah mcm dulu...

Ape pun.. mak.. adik sayang mak...
Al-Fatihah 

CAKAP-CAKAP MRS KEPINK

22 comments:

  1. al-fatihah untuk mak haida ye..akak pun dah lama tak makan nie

    ReplyDelete
  2. kalau aku, aku akan makan... sebab aku akan kenang mak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. tak leh la.. sbb kite ni gembeng bak kata org jawa.. cpat beno nangis...

      Delete
  3. Eeeemmm sayu jer baca.
    Putu mayam yang sedap pun nampak hambar...:(
    Sabar ya.
    Semoga kita bertemu yang kita sayang di SyurgaNya, Amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu lama juga amik masa nk mkn balik... mudah2an berjumpa di sana...amiinn

      Delete
  4. alfatihah buat emak eyda..
    ky pun suka putu mayam. tapi berhenti selepas tahu putu mayam di buat olih org non muslim. sekarang ni ramai muslim yg buat/jual di pasar tani..

    ReplyDelete
  5. owh ye ke.. skrg ni byk yg non muslim punya lah ye... tq. KY

    ReplyDelete
  6. hmmm sedih aje baca entry ni.. semoga arwah mak bahagia di sana.

    http://thecikaann.blogspot.com/2015/08/lower-back-pain-exercise-how-to-cure_15.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Shaa Allah Cik Aann... mudah-mudahan arwah bahagia

      Delete
  7. arwah ayah akak sebelum meninggal nak sangat makan wajik manis.. sampai sekarang bila terpandang wajik, airmata akak mengalir...... :(

    Al-Fatihah buat mereka yang terlah pergi...



    Salam.. haii.. jemput join giveaway saya ye.. ParodyMe : 1st Giveaway By DRAMATIC UNIC dengan hadiah wang tunai keseluruhan bernilai RM350 untuk direbut..!! Jom ajak ramai-ramai join.. jomm.. jommm..!! tQ so much... :)

    ReplyDelete
  8. salams ida,

    sebaknya hati akak membaca coretan ida.... alfatihah buat bonda ida...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam... t.kasih doakan arwah mak eyda ye...

      Delete
  9. Salam ida. sabar ye dear.
    masuk abuk mata kita baca. Al fatihah buat arwah ibu Ida.


    2 Petua Mudah Hadapi Jerebu

    ReplyDelete
  10. Adakala sesuatu menu tu mampu menggamit kenangan lama..
    Al-Fatihah buat arwah ibu Ida.

    ReplyDelete
  11. bila rindu, sedekahkan al-fatihah utk arwah mak awk ye...

    ReplyDelete
  12. Jadikan pengalaman itu sebagai sesuatu yg positif. Ingat kisah2 manis bersama mak apabila makan putu. Jadikan ianya makanan pelepas rindu sambil sedekahkan doa dan alfatihah.
    Semoga damai roh mak anda di sana bersama golongan solehah...amiin.

    ReplyDelete
  13. tersentuh hati baca entri ni.. yelah.. kenangan terakhir tu paling kita ingati nak2 lagi berkaitan makanan ni..

    ReplyDelete
  14. sedih kann., alfatiha utk mak tuu

    ReplyDelete
  15. Al-fatihah.... Moga dicucuri rahmat oleh Yang Maha Esa..

    ReplyDelete

Si Chommel kate ✿◕‿◕)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...