KBBA

lazada

>

nuffnang

Jabatan Dipecah Masuk?

ASSALAMMUALAIKUM


Hai semua...
Pagi tadi mase kite sampai Ofis, rase mcm pelik sbb tetiba tgk officemate keluar masuk dr opis.
Lepas tu rase mcm pelik jugak la kenapa Cik Rongoks ni dtg lewat, sbb dia ni mmg slalu awal dtg opis.
Kite pun mcm biasa naik tangga sampai ke tingkat 2 then, punch kad mcm biasa...
Tetiba....
"Kakkkkk Haaaiiiidaaaaaa...."
Satu suara tetiba memanggil dr dalam Unit Pentadbiran tu...
Rupenye Cik Rongoks aka Ika yg jerit...
Dia pun bgtau kata opis kena pecah masuk...
bila tgk keliling abis smua dh bersepah...

Kakak yang mule2 skali smpai & buka pintu opis pun ceritala mcm ne terkejut tgk smua dh diselongkar...
Dia pun terus kol PA Pengarah & suruh bgtau Pengarah.

Tapi mase kite sampai tu, Pengarah dh ada kat dlam tgk opis dia...
Tapi Alhamdulillah sbb Unit kite tak kene masuk... 
mcm pelik jugak.. sbb unit pembangunan & pentadbiran abis diceroboh...
Mujurlah...kalau tak, tak tau ape akan jadi sbb kami byk dokumen yg nk diproses untuk hujung tahun...
Syukur pada Allah...

Then, kami pun pegi la melawat kawasan kat unit pembangunan...
MasyaAllah.. dekat atas lagi teruk kene selongkar...
Siapalah punya kerja ni...



NI GAMBAR KAT KAUNTER MASUK PEJABAT


NI PULAK BAHAGIAN PEMBANGUNAN


NI BILIK PENGARAH... SIAP ADA AIR KOTAK... TP SORI GAMBAR BLUR


NI GAMBAR KAT PENTADBIRAN


NI PUN SAMA JUGAK KAT PENTADBIRAN


ABIS WALKIE TALKIE BERTERABUR



Tapi bukan setakat Pejabat kite je yang kene, Lembaga Pembangunan Penduduk& Pilihanraya pun kena jugak...
Duit yg ada dkt dlm laci diaorang mmg abis la...
Walaupun duit seringgit2 pun abis gak kene amik...

Pengarah kata dkt dlm bilik dia siap diaorg duduk minum lagi sbb ada 4 air kotak...Mcm gambar kat atas tu..tp tak clear...
Teringat pulak kes mase rumah kite kene pecah dulu... mcm tu jugak.. ada air...
Hmmm... ape motif diaorang pecah masuk Pejabat ni....
slalunye.. mst ada dokumen2 penting.. tp ini dh macam org pecah masuk rumah...

Laporan Polis pun dh buat... Polis pun dh datang amik maklumat & gambar smua...
Reporter pun smua dh terjah pejabat kite ni..
So kite tunggu je la ape kesudahannye...






CAKAP-CAKAP MRS KEPINK

14 comments:

  1. bahaya ni..diorg cari duit le tu.. sape yg tertinggal handphone ke laptop ke mesti habis jugak ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itula... mujur unit kite tak kene...sbb hp tinggal dlm laci gak... yg lain mane ade duit smua diaorg kebas...hmmm....

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. tak sangka ofis kak kna selongkar..banyakkan sabar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kami pun tak sangka... sampai keluar berita la mlm td kat TV3 & 9

      Delete
  4. oh.. satu ofis dengan ika ke? siapa punya kerja la, menyusahkan org je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah... tu la kan...mmg menyusahkan orang.

      Delete
  5. Replies
    1. tak tau la ape motif dia.. sbb barang berharga dia tak usik kecuali duit dlm laci je

      Delete
  6. Salam kunjung balas ..ala, sowi2 lambat terjah puan kepink..koh koh..x pasan lak kat follower bertambah..keh keh..sowi ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. tak de masalah.. salam perkenalan.. hehehe

      Delete
  7. menyusahkan org saja penyangak tu..... habis dikeledahnya......

    ReplyDelete
  8. betol2 menyakitkan hati kan..
    mmg tak da krje agaknya perompak ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm ... tu la kan... tp nk buat macam mana dh itu kerja diaorg...

      Delete

Si Chommel kate ✿◕‿◕)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...