KBBA

lazada

>

nuffnang

1St Time masuk Kg Orang Asli...

Assalammualaikum... ✿◕‿◕)
&
Selamat Lagyek....

Maaf smua sbb dh seminggu blog ni berkulat...
Eyda ni keje kat Jab Kemajuan Orang Asli...
Sejak Eyda masuk bln Julai 2009 dulu ini lah 
1st time Eyda merasa masuk kg....
Pengalaman yg menyeronokkan bg yg suke
advanture

Oh sebelum Eyda membebel 
biar Eyda translatekan 
Selamat Lagyek tu
maknanye
Selamat Malam...

Ini serba sedikit keadaan Eyda kat sana..
Actually ada 
Program Nei Is Bersama Sen Oi Beq RPS Dala
aka
Program "Satu Hari"Sehari Bersama Masyarakat Orang Asli RPS Dala
program ni dirasmikan oleh
Y.B. Dato Haji Hasan Malek
Timb. Menteri KKLW...


Eyda tetiba kene iring Tim. Menteri...spatutnya ada sorang lagi...
Kua Berita Wilayah TV1 tau...hehehe..prasan jap...
tapi cite pasal o.asli ni org jarang nk fokus kan...hihihi...


Ni antara keluarga OA yg sempat kami rakam.


Pakcik ni dh ada kerajaan bg rumah...tp mmg adat diaorg..bg kat anak2...


Ni keadaan jalan yg terpaksa kami harungi utk pergi ke Kg. Air Bah
terpaksa merentasi anak sungai 3 kali..


Budak2 Tadika Kemas yg bt persembahan...


Ni masa kami mula2 sampai & kene bt banci masalah OA...





kawasan yg cantik tetapi...byk anjing la pulok...





masa ni ada sukaneka


Huuuhhhh..benda yg paling tak suke bila kulit dh sunburn...


ni pertandingan anyam.....
ape ye name nye lupe lak...tp ni benda yg dijadikan selempang & yg lilit kepala tu.





ha ini la hasilnye...

Rasenye cukup stakat ni je kot nk bercerita...
Nnt kalo ada stori lagi Eyda cerita lagi...

~~~<@
LovelyPinky
@>~~~

CAKAP-CAKAP MRS KEPINK

4 comments:

  1. lepas ni awk jadi lah menteri pembangunan.boleh bangunkan perkampungan org asli..huhu..nanti alief undi awak..haha.

    ReplyDelete
  2. ohhh...tidak....nnt byk kerja la...hehehe...baru msk kg 4 hari pun muka dh sunburn...

    ReplyDelete
  3. lorhh..kesiannye..lain kali beli sunblock taw....k..alief taknak muka kawan alief sunburn..ehehe..caring tak alief ni??

    ReplyDelete
  4. hihihihi...caring2...hahaha...maklumlam 1st time msk kg...lps ni tau dh keadaan dia mcm ne...

    ReplyDelete

Si Chommel kate ✿◕‿◕)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...