lazada

nuffnang

Sedih + Kecewa...

Tanggal 15.12.2010...mmg paling memberi kesan pada aku....
Hari ni perasaan aku Sedih + Kecewa.
aku sedih sbb aku dh kurang ajar dengan org tua...tp aku kecewa sbb dia yg mulakan dulu & menjolok sarang tebuan...
ni smua smbungan cite aku sblm ni...pasal sikap manusia...
yg paling aku kecewa...dia serang aku di saat aku baru nk pegang nasi yg ada...aku baru je asingkan lauk dari nasi bungkus tu....tetiba je dia hentak meja & kata "haida...ape yg kamu tak puas hati dgn akk????sedangkan aku yg sepatutnya tanya soalan tu dkt dia...sbb dia yg tak puas hati dgn aku & canang cerita pasal aku...lpas tu ada hati nk hentak aku dgn cawan...ape dia fikir cawan dia je...aku tak de cawan ke nk hentak dia balik...sib baik la kawan aku sorang ni tenangkan aku ...kalo tak rasenye mau je aku baling cawan yg berisi air tu ke muka dia.....nk je aku tampar muka dia dengan nasi bungkus tu....hissshhhhh...mujurlah ada Rus....
aku tak kan kurang ajar dgn org kalo org tak kurang ajar dgn aku la...igt aku giler ke tetiba nk bt kurang ajar tanpa sebab....
tp pmpn ni mmg hipokrit...bila ada sorang kakak "yg agak alim" masuk kat pantri tu...tetiba dia kata "akak sayang kamu mcm anak akak sndiri...walaupun akak ni tua dari kamu tak pe biar akak yg minta maap dgn kamu"sambil peluk2 & cium pipi aku...
sori la .... hati aku dh terluka dgn perangai budak2 ko tu...so jg igt aku nk trima smua tu...
aku sampai dh tak boleh nk pandang lagi muka dia...tuhan je la yg tau perasaan aku masa tu...
kalau tak pandai menari jgn kata lantai yg bergoyang.....
Rus kata2 ko ni mmg akn aku igt sampai bila2....
ape pun tq Rus sbb tolong sabarkan aku td...kalo la kamu tak de rasenye mmg mcm dia kene...
ape pun wahai teman2 bloger skalian...biarlah sama2 kita berdoa agar kalo kita tua nnt jgn la bt perangai mcam tu...yg muda hormatilah yg tua & yg tua kene lah sayangi yang muda...

~luvlovelypinky~
~~~<@

CAKAP-CAKAP MRS KEPINK

No comments:

Post a Comment

Si Chommel kate ✿◕‿◕)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...